Köpvillkor:

Senast uppdaterad 21 maj 2018

 

Så här handlar du:

Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, färg eller storlek (om så finns) och klicka på ”Lägg i varukorg”. När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på ”Varukorg”. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. Är du osäker på om delen/tillbehöret/manualen passar Din symaskin ska du kontakta oss INNAN beställning. När du är nöjd med din beställning klickar du på ”Gå till kassan”. För att handla hos oss måste du vara registrerad kund. Är du redan kund fyller du i mejladress och lösenord, annars måste du registrera dig. När du loggat in kan du se din order – kontrollera att den stämmer! Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

 

Vi skickar endast till svenska adresser!

Priser:

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

 

Betalning:

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se  Alla köp med PaysonFaktura över 300:- kan delbetalas.

 

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Förskottsbetalning till PlusGiro.

Vi skickar när betalningen finns registrerad på vårt PlusGiro.

Faktura till kommuner och skolor.

Tillvägagångssätt vid beställning meddelas efter att vi har godkännt fakturaköp. Kontakta oss för godännande.

 

Leverans och frakt:

Varorna skickas med Postnord och större paket hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar från det att ordern är mottagen och betalning är bekräftad.

 

Fraktavgift tillkommer på order understigande 2.995:-, baserat på vikt. I fraktkostnaden inkluderas emaballage/expeditionssavgift. Fri frakt på alla ordrar vars värde överstiger 2.995:- och PDF-manualer. Ingen emballage/expeditionsavgift tillkommer. Vi ansvarar ej för försenad/förstörd/försvunnen post skickad som 1:a klassbrev. För din säkerhet, välj REK som är spårningsbart och försäkrat upp till 10.000:- Om försändelsen skickas som brev görs detta på kundens ansvar. Husqvarnabutiken/Skara Symaskinsaffär ersätter inte en försändelse som förloras av Postnord. Om Du har valt REK så kan försändelsen spåras på Postnords hemsida och ersättas vid en eventuell förlust.

 

Nerladdningsbara manualer finns tillgängliga för 5 nerladdningar efter att betalning registrerats. Observera att Adobe Reader krävs för att kunna läsa filen. Medföljande PDF-läsare i Windows 8/8.1 fungerar inte.

 

En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

 

Vi skickar endast till svenska adresser!

 

Ej utlösta paket:

Paketet ligger på Postens utlämningsställe under 2 veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 kr.

Garanti och reklamation:

Vi på Husqvarnabutiken / Skara symaskinsaffär vill att du som kund känner dig trygg hos oss. Vi ger dig därför 2 års garanti på symaskinerna i vårt sortiment.

 

Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt från det att du köpt din produkt. Läs mer nedan om reklamation.

Reklamation:

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@husqvarnabutiken.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

14 dagars ångerrätt:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda

avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna

nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av

ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. OBS! På datorprogram, annan information som ligger på cd/dvd och nerladdningsbara filer, t.ex. pdf-manualer, har du ingen ångerrätt eftersom varan tas i bruk omgående.

Ångerrätten gäller inte våra företagskunder utan här gäller köplagens villkor.

 

Regler vid retur gällande ångerrätt:

Följande måste uppfyllas vid åberopade av ångerrätt:

- Kvittot ska bifogas med returen.

- Produkten skall ej vara använd/uppackad eller trasig och ska kunna säljas om som ny till nästkommande kund.

- Produkten skall returneras i dess produktkartong samt med dess inneremballage.

- Vid retur skall produkten vara komplett med samtliga tillbehör.

 

Så här går du tillväga vid en retur till Husqvarnabutiken / Skara symaskinsaffär :

1. För att returnera produkten krävs originalkvitto, den oskadda och oanvända varan i oskadd originalförpackning med allt innehåll.

2. Produkten skickas tillbaka per post. Returadressen står på kvittot. Du kan också lämna tillbaka varan i vår butik.

3. Du kan använda dig av tjänsten Postnord Parcel eller REK-brev på Postnord.

4. Emballera varan väl, då du är ansvarig för att varan är i oförändrat samt oskadat skick när den når oss. Vid eventuell fraktskada kontaktar vi dig så att du kan göra en reklamation till Postnord.

5. Spara inlämningskvittot från posten. Om varan inte skulle komma fram till oss måste du ha detta för att kunna reklamera till Postnord.

6. Väljer du att skicka din vara icke rekommenderat ansvarar du för varan tills den mottagits på Husqvarnabutiken / Skara symaskinsaffär.

7. Om ett paket är dåligt inslaget och skadas är det inte transportören som ansvarar för det skadade innehållet. Ansvaret faller på den som har slagit in paketet, det vill säga avsändaren. Det innebär att man inte får ekonomisk ersättning för ett för dåligt inslaget paket.

 

Skydd av personuppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Husqvarnabutiken skyddar dina personuppgifter enligt PUL (Personuppgiftslagen). Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.

 

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy

Konsumentköplagen gällande returrätt:

Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid, enligt KKL (lagen). Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader. Som regel är det en giltig ursäkt om du haft förhinder, exempelvis om du har varit sjuk eller bortrest.

Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Reklamationstiden förlängdes den 1 april 2005 från två till tre år. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. För varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid.

(Källa: Konsumentverket 2006-03-31). Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida.

Villkor vid köp:

För att handla i vår  måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Sekretess:

Husqvarnabutiken / Skara symaskinsaffär tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part.

 

Husqvarnabutiken / Skara symaskinsaffär tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure:

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.